friendship never end..

pembuka bicara

Friday, May 15, 2009

"I hate to feel like this.." part 2..(boleh pula ada part 2 kn..)

today im hepy when my mood seawal pagi pergi keja sangat baik...im hepi with it...rasa bahagia bcoz dpt senyum dengan ikhlas..almaklum lah hati tengah hepi kn..

tp sekarang,jam menunjukkan pukul 3.57 petang.time2 saya tengah bzy tadi ada seorang hamba ALLAH membuatkan saya menyampah sesangat...dia mngkin pemalas so bila bab menfotostet kertas yg byk(utk budak2 exam sem 1 skul agma rkyt) bgtu dia tension.nk tension apa,bukan dia buat sendiri, mesin tu lgi baik tlg fotocopykn utk dia so xlogik lah nak sakit2 hti kn..suma guru pun buat bnda yg sama xda pun yg merungut sana sini...its depend on us lah nk buat keja ikhlas xikhlas kn...so klu pemalas tu pemalas lah jg.peduli apa aku,jnji my job i buat sehabis baik,okay...

nak memanjang kn lgi cerita ni...tiba2 dgr dia merungut sana sini...last2 saya yng tgh duk diam2 ni yg tension dgr org mengadu merungut sana sini...dlm hati saya dh myumpah2 time tu tp xpa boleh tn lagi ni...tapi saya igt kn dia hentikn lah gaya buruk tu..tp bkn lggi bhenti mkin memuncak pula kegeraman saya yg d smpai thp dewa tu..last2..."ni yang aku panas sgt ni.."

dia sibuk pgl nama saya blik2..igtkn knp rupa2nya paper menyangkut kt mesin tu...so dia yg sepatutnya lelaki boleh lah buat sendiri kn xkn nk suruh org pompuan yg buat pula...memlukan kaum adam pulak tu,sekadar mesin fotocopy nk org pompuan buatkn terukzxxx sgt lah tu...
saya yg geram dgn dia dri td xder nk ckp byk lgi dh yg saya tau selesaikn cpt2 supaya hti saya tenang semula...saya buka mesin tu n tarik kertas yg tersangkut tu slow2...actually saya xtau ape pun sal mesin tu just try buat yg termampu jer.so bila bnda2 mcm tu xkn org lelaki pendek akal sgt tu pn xtau kn...suka hti lah mls nk layan..bila saya buka tempat simpan paper tu rupanya punca kertas tu tersangkut sebab overload sgt kertas kena letak dlm tu...mana xsangkut paper tu klu paper dlm tu nk tebal 2 inci lebih..giler ke aper??agak2 lah wei..tau sgt keja org pemalas.xnak buat keja blik2 utk reload blik paper klu dh hbis kn...teruk..mmg teruk...

bila dh selesai, dgn hti yg geram saya hentak jer pintu bekas paper tu kuat sikit bg dgr 'dia' saya benci selesaikn mslah yg disebabkn oleh org lain...'bukan mslh aku lah tu'...geram lah.....
lepas tu tnpa berkata apa2 saya trs duduk menghadap komputer buat xtau,biar dia fhm saya sakit hati...(thn geram nmpak..)

tu lah saya.walaupun marah tp sometimes saya boleh kawal kemarahan saya.tp ada masa saya akan lepas jg bila mulut xtahan kena sembur juga kemarahan tu sekali sekala biar org lain tau apa kita rasa..klu tidak mesti org akan pijk kita..
drg igt dorg boleh 'pijak' saya ka? walaupun muka mcm slow jer siap ada cermin mata lgi..im not like that..

apa org kata dont judge a book by its cover...betul tu...

0 sharing is caring,caring is loving: