friendship never end..

pembuka bicara

Friday, November 26, 2010

penat jak bah...

petang tadi start jm2.30pm saya dah terpacak kat bus-stop kachi dengan harapan saya xakan ditinggalkan oleh bas untuk ke airport kepala batas untuk urusan delay tiket...

tunggu punya tunggu punya tunggu punya tunggu.....

last2 sampai la bas tu dalam jam3.42pm..kan sudah saya cakap janji melayu.janji jam3 sampai lagi sikit mo jam4.macam mana mo maju kalau macam ni???? mo jak cakap dengan dorang, kenapa xdatang karang subuh jak..?

terasa geram pun ada. kalau sudah amanat dan tanggungjawab tu pegang la ba betul2 ni, buat pun macam xikhlas. sambil lewa jak.macam la kami ni xda benda lain mo dibuat.tolonglah, kalau bukan sebab beli tiket ni pakai duit yang banyak jangan harap saya mo menyusahkan diri p delay di airport. saya lagi sanggup beli baru sebab menyusahkan. betul la orang cakap, benda free ni selalu jak banyak halangan dan masalah..siapa bah yg jeles ni sebenarnya??

its ok lagi la lewat tu. yg paling menyakitkan hati, sudah sampai sana beratur depan kaunter tu....sikit lah juga punya panjang line. ya rabbi betul2 menguji kesabaran. ok lagi la tu boleh tahan lagi..tiba2 pula 'akak airasia' tu kata habis masa dah..'dalam hati saya, ko xnampak ka sikit punya ramai orang tengah beratur...? xkan mo tinggal camtu jak? consider la sikit kak. kami ni bukan dapat keluar selalu mo mengurus segala macam ni,dah la tengah minggu exam...dengan muka macam mo telan orang akak tu blah camtu jak..ya ilahi..saya macam mo meletup sudah tame tu...ok xpa, kami dengan hampa n kecewa tahap gaban, jebon n superman tu pun blah juga la dari sana..mo tunggu pa lagi kan..

sebenarnya mo jak paksa akak tu tadi tapi xjuga sampai hati sebab mungkin dia penat sudah buat kerja kan..tapi kami macam mana?? saya p hari ni pun sebab hari ni jak saya free pun. sok lusa sa ada paper.paling masalah sebab bas free yg disediakan untuk ke airport hanya sampai lusa. jadi saya bila lagi mo p...?? adoooiii...kalau saya banyak duit mo sewa teksi p airport xpa juga, langsung xkisah tapi masalahnya, 'no money, no talk'...bersabar jak la..

dengan harapan ada lagi la org lain yg mo p 29hb nanti supaya bas disediakan lagi..

tolonglah k, saya xda masa mo fikir segala macam punya problem. tu la sepa suruh lambat bagi keputusan kan sudah jadi macam ni..hish sikit punya teruk la management...sabar jak la..

~tak pa la~
~dont worry be happy~
~ALLAH ada membantu kita~
~A.M.I.N~



2 sharing is caring,caring is loving:

Ipa said...

AKU TEDA BACA SAMPAI HABIS..TAPI AKU KETAWA BERHABIS SDH..HAHAHA....
sabar itu penuh iman..Nuai ckp org sabar kena sayang..hihi

Najwa_Nie said...

ahahahaha..itu baru 1st day aku pigi..aku blum crta lagi yg aku pigi kli ke2 kan..bah nanti..ko tggu ar..lagi sandi..

yg itu mmg aku betul2 penuh kesabaran sdh..mmg aku kna syg sap..=)