friendship never end..

pembuka bicara

Friday, December 10, 2010

perginya seorang sahabat....

semoga rohnya dicucuri rahmat ALLAH...

sebenarnya saya masih xdapat nak terima berita ini..
rasa macam terlalu mengejut, terlalu cepat berlalu..
rasa baru sahaja kami berkenal-kenalan..bergelak ketawa bersama..

tapi, kuasa ALLAH siapa kita untuk menghalang.
inikan menghalang, melambatkan masa pun kita tidak mampu, apatah lagi menghalang..
saya sedih, terkejut, xpercaya dan xsangka...
walaupun kami tidaklah serapat mana, tapi kami pernah bergurau sekali dua..

sahabat saya yg baik....Mohd Hafizan Othman
dia dah kembali ke rahmatullah pada jam8.30 pagi tadi...
10 dis 2010, hari ini hari jumaat...hari yg mulia, penghulu segala hari...
semoga ALLAH memberkati sahabatku itu..
dia seorang yg baik..

saya boleh tahan lagi, tapi saya risau dengan sahabat baik saya Siti Aisyah..
dia lagi rapat dengan Fyzan...bergurau sampai tahap nak jadi awek segala bagai..
i'm sure dia lebih2 lagi terasa pemergian Fyzan...

dia pergi sebab masalah radang hati..(kalau xsilap)
saya pun baru dapat tahu penyakit dia..
1st dia masuk wad hari tu katanya suspect 'kencing tikus'..masuk ICU terus..
dia dihantar ke Hospt Jitra selepas dia habis exam..1st paper dia kot time tu..

igtkan dia demam biasa je..tapi kalau sampai bengkak2 hati bernanah tu memang luar petala betul lah tu..mungkin dia igt demam biasa kot..so dah terlambat..
dia dah operate tapi after several days pindah ke wad biasa, dia masuk ICU balik..
sedihnya sebab yang jaga dia kat wad pun kawan2 uni je..
dia family org susah. anak yatim pula tu..

apa2 pun, itu semua kuasa tuhan..
ajal maut ketentuannya..
kalau dah dia tentukan kita pergi masa itu atau ini kena juga la..
xmungkin akan lambat atau cepat walau sesaat..

~ Innalillahi wa innailaihirojiun...~
~ takziah buat keluarga sahabatku ~
~ maafkan kami xsempat nak pergi melawat ~
~ semoga dirahmati ALLAH dn ditempatkan di tempat org2 yg beriman ~
~ AMIN ~

0 sharing is caring,caring is loving: