friendship never end..

pembuka bicara

Tuesday, February 8, 2011

My 22nd Birthday!!

this is not my birthday cake!!
but i wish, if i have that 4 my birthday party...so sad..=(

ermm..looks like i'm already 22 years old this year..
my GOD!! never think about this moment...at last i'm 22...ARRGH!!

tersangatlah rasa macam dah tua bebangka yg amat2 kot..
nenek i pun dah mula bertanya soalan BORING
as...
" Bila nak tunang?"
" Bila nak kahwin ni?"
" Bila lagi nak buat majlis sambut menantu?"
i pun jawab dgn muka BORING...
~ buat2 blur ~
~ buat xfaham ~
~ buat2 xdengar ~
~ senyum simpul xikhlas ~

padahal, kalau nak di fikir2 secara mendalam...
22 bukan lah tua sangat..
bertimbun2 lg gadis 22 dalam dunia ni yg xkwin xtunang lagi kan..
well, zaman sekarang ni bukan lah macam dulu2..
kahwin seawal 15-16 thn..
walaupun xdinafikan zaman sekarang pun dah ramai yg khwin or tunang awl..

bukan xde calon..
calon dah ready sebenarnya tpi budget and kewangan xmenyebelahi..
i pun stdy lagi..kan payah tu..
takut xtertanggung tanggungjawab yg tergalas di bahu..
mana lagi nak jd pelajar, mana lagi nak jadi isteri..
tu xmasuk kes jadi ibu lagi..

ermm..bersabar la ya..
bukan xnak..cuma terlalu banyak side-problem yg perlu diambil kira..
kalau ikutkan kami, dah lama majlis berlangsung..
tapi bab kahwin bukan perkara main2..
semua benda kena diambil kira..
bukan main ikut sedap kite aje...
kedua2 belah family kena fikir..
xboleh la sebelah suka sebelah pula masam muka..
kan ke payah macam tu...

well, just hopping my 22nd year old will be more bless than b4..
semoga ALLAH perkenankan semua niat dan rancangan kita..
semoga 2011 memberi makna yg lebih besar buat diri ini..
AMIN...=)

~ saya sayang sayang saya ~
@>>-----

1 sharing is caring,caring is loving: