friendship never end..

pembuka bicara

Wednesday, April 13, 2011

Ada Apa Pada Nama..

fuhh..sejak dua tahun duk kedah ni..
saya dapat beberapa nama baru lagi..
dont know why...sindrom ni kena kat saya sejak saya form 1 lagi..
asyik nama baru aje..ooppps...bukan form 1, lebih awal iaitu darjah 4..

first nama paling pelik yg jauh panggang dari api ialah 'Syikin'...
first time dengar org panggil saya guna nama tu, saya sure la buat xtau..
well, not my name..cikgu pula tu yg panggil..sangat xpatut..
then i ask him (the teacher), why he called me like tht..
wanna know the answer?? sebab, nama tu lebih sesuai dgn awak..
fullamak...sesedap rasa kan dia cakap macam tu..
mak bapa kite punyalah susah2 mencari nama utk bagi kat kite dia kata xsesuai..
well, as long as my parent suka nama saya, saya xkisah la sesuai or not..
apa xcukup sedap ke nama 'NAJWA SYAHIDA' ?? sedap wat..kan kan kan..hehehe

'Syikin' tu dapat time darjah 4..
then i got 'Naje' ' time form 1..
wat the heck..langsung xde makna..ikut sedap mulut je...
sape ntah punya idea..lupe dah..
then i got 'Naju'..berubah sikit je..ni masa Form 2..
sebab bertukar ke sekolah baru, nama pun dapat baru juga..hebat2...
then masa form 4, i rapat dengan sorang senior..dia selalu panggil 'Juwa'..
last2,sebab dia almost 1sekolah tu panggil juwa..sampai order baju utk budak kawad pun coach tu bubuh nama tu juga utk my baju..sgt berpengaruh kan..hehehe
then, xpasal saya terpaksa buat email guna nama tu..tapi saya bubuh lain sikit je..'Naju_Najirah'..ramai yg nak nama tu..peliknya..
apasal lak semua xsuka nama najwa tu..

sekarang, dua tahun duk kedah i dapat nama baru lagi..
hari tu ada yg panggil 'Farahin'..allahuakbar..
apakejadah semua xtau nama aku ke..?? xkan aku kena pakai tag name BESAR pergi kuliah baru org xpanggil guna nama lain..?? fuhh.. tu ok lagi la..
then paling lawak..sekarang the latest i glamer dgn nama 'JUJU'..
hahaha..sangat jauh terpesong..
JUJU ni bermula sebab seorang member budak Chinese merungut susah nak sebut NAJWA..
so, i suggest dia panggil i JUWA..dia kata susah juga..aku dah garu kepala time tu..
pe yg susah sgt nak menyebut JUWA tu pun..pelik2...then, dia kata biarlah i panggil JUJU..senang..dia igt i one of budak chinese juga kot..JUJU??? xpernah terpintas langsung kat graf kepala aku nama ni..nak kata pe lagi..suka suki hgpa la..

sebab budak ni juga la, sekarang dah bertambah makhluk tuhan panggil i dengan nama JUJU ni..sabor aje la...xpe nak buat macam mana..

lawak je kan..NAJWA SYAHIDA A.K.A JUJU...sgt tak relate langsung..
ni kalau bagitau kat mak, mesti mak terguling2 ketawa ni..

ada apa pada nama?? nama penting kot..nak panggil tu..seumur hidup..
maunya org panggil dengan nama buruk2..makna yg buruk..
kalau 44x org panggil makbul doa hancur berderai la segala..hehehe..
i lebih selesa dengan nama sebenar saya..xpe org xkenal pun..
sedap jer mak bag nama tu..NAJWA SYAHIDA...thanks mum, dad..=)

p/s : tiba2 teringat ada seorang member from FB yg bagi i nama baru...>>> CHUWA<<<
so cute but nothing else then cute..hampir telupa, i pernah menyandang nama WAFIE juga sebab ...teetttt...tapi..antara semua nama tu, salah 1 yg paling signifikan ialah >>>NIE<<<.. dan >>>LUNNA<<<..=)

2 sharing is caring,caring is loving:

NURSHAILLAH RIZZANA BINTI AMARISNER said...

juwa =)



juju he3

Najwa_Nie said...

hehehe...mgolo ka loon..xrelate langsung2 la nama tu kan hehehe..lawak ja..