friendship never end..

pembuka bicara

Saturday, April 23, 2011

tercipta utk siapa??

Assalamualaikum w.b.t...
hello readers...

malam2 ni tiba2 tersayat hati..
tersedih jiwa..terkorban raga..
amboi..sedap giler bahasa yang digunakan..hehehe
malam ni terdetik hati nak berbicara tentang tulang..
bukan tulang sebarang tulang, tapi tulang yg diciptakan oleh tuhan kepada pemiliknya..

" kaum hawa diciptakan dari tulang rusuk kiri kaum adam "

maknanya, walau apa yg berlaku, kaum hawa pasti akan berpasangan dengan kaum adam. tuhan  ciptakan umatnya berpasang-pasangan. sesiapa yg melanggar ketentuan itu maka mereka dianggap telah melanggar hukum tuhan. (betulkan saya jika ada yg tersalah/ penambahan sekiranya ada yang terkuraang). 

bila saya fikir2 kembali, tulang rusuk pastinya ada banyak bukan. bukan 1 sahaja. so tidak hairanlah bila wujudnya 'poligami' dalam konteks kehidupan..

saya juga seorang yg terbuka dalam menghadapi ketentuan itu..tidak kisah jika diduakan sebab ia adalah kehidupan yg perlu diharungi.tapi, apa yg menjadi 'kisah' adalah kejujuran dan keadilan kaum adam dalam menangani masalah tersebut.

sebentar tadi, saya terkesima setelah membaca post seorang sahabat kepada seseorang yg cukup 'rapat' dihati saya. sahabat (female) itu tiba2 buat post di wall tu dengan menyenaraikan beberapa nama perempuan yg cukup dikenali (almost all of them). apakah motif itu?? untuk memporak perandakan hubungan org lain? atau saja mengaibkan sahabat sendiri?? masalahnya, perlukah semua tu?

inilah masalah mulut sorang wanita (bukan semua wanita). tidak berfikir sebelum berkata2. langsung tidak berfikir sama ada kata2/ ayat2 itu akan mengundang bencana di masa akan datang ataupun tidak..bukan nak menipu tapi mengurangkan dosa bergaduh yg boleh mnyebabkan individu lain mendapat dosa memaki pula..

terus terdetik dihati pada saat itu..
adakah wanita diciptakan untuk berkongsi dengan org lain ??
adakah saya tergolong dalam kelompok itu..??
mungkin YA dan mungkin juga TIDAK...

biarkan persoalan itu tergantung begitu..
takdir tuhan akan menentukan segalanya..
apa yg pasti, saya mendambakan kejujuran seorang adam..
because, i'm tired of your own drama..

p/s : siapa pun dia, saya berhak tahu. siapa pun pilihan anda saya antara org yg perlu tahu.. sebab nama saya tersenarai antara mereka..saya hanya perlukan keputusannya. 
"SAYA HANYA PERLUKAN KEJUJURAN DARIPADA ANDA"

0 sharing is caring,caring is loving: